Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports (dimarts 17 de gener 9:30h)
Davant la recent compra del teatre Tantarantana demanarem que comparegui el responsable de Cultura per a donar els detalls d’aquesta transacció.
En la part propositiva, demanarem que la comissió acordi fer una avaluació sobre la gestió del servei del SAD, i tirar endavant un seguit de protocols per a millorar les condicions laborals de les treballadores, desprès que aquestes hagin denunciat varis incompliments per part de les empreses adjudicatàries (Clece, Valoriza i Saura)
Al torn de preguntes demanarem a l’Ajuntament quines han estat les accions que s’han emprés per tal d’evitar la presència de l’exèrcit al Saló de l’Ensenyament.
Finalment farem seguiment de l’estat d’execució de la proposició que vam presentar, i va ser aprovada, per tal d’aplicar mesures que dignifiquin la vida de les persones grans, emfatitzant la situació de les dones.
Seguiment proposició Marea Pensionista
Comissió d’Economia i Hisenda (dimarts 17 de gener 16:30h)
Presentarem una proposició sobre les obres al mercat de l’Abaceria Central, unes obres que CiU ja va projectar i intentar tirar endavant, tot i no acabar mai el projecte. Ara el nou govern pren el relleu d’aquest projecte, i és en aquesta conjuntura que demanarem que es faci una consulta vinculant sobre els diferents models i possibilitats d’elements interiors.
El febrer del 2016 el Ple de l’Ajuntament va aprovar reclamar el 100% de la taxa turística a la Generalitat, preguntarem al govern quines accions ha dut a terme per a que això sigui així.
Tot i el compromís verbalitzat per part de l’Alcaldessa de deixar de publicar anuncis d’empreses que vulnerin els drets laborals als espais de cerca de feina de Barcelona Activa, aquest compromís no s’ha materialitzat. Preguntarem quins son els motius.
Comissió de Presidència, Drets de ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció (dimecres 18 de gener 10:00h)
Demanarem a la comissió que reprovi l’actitud del Conseller delegat de TMB, Enric Cañas, en no respondre a les sol·licituds d’un membre del Consell d’administració que li va comunicar la incompatibilitat entre els horaris del Consell i la comissió de presidència. També demanarem a la comissió que faci el necessari per tal de garantir la compatibilitat horària.
Un cop tenim el mapa de les externalitzacions de l’Ajuntament , 250 serveis que ocupen 14.800 treballadors preguntarem a l’Ajuntament quins d’aquests serveis es planteja internalitzar d’aquí a la fi del seu mandat.
Davant els fets ocorreguts a l’Arrabassada on agents de la Guàrdia Urbana van agredir un motorista, preguntarem quines accions s’han pres, tenint en compte que aquests agents tenen obert un expedient molt greu i se’ls havia suspès cautelarment.
Pregunta serveis externalitzats
Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat (dimecres 17 de gener 16:30h)
Demanarem que comparegui el responsable del govern per tal d’explicar quina planificació té prevista a Parcs i Jardins per aquest any, en relació a gestió de la plantilla i internalització de serveis.
En qüestió de mobilitat tractarem la constant entrada d’autocars de turistes a la Plaça Sant Jaume amb la finalitat de desencontxar-hi els viatgers, això tot i que la plaça esta tancada al trànsit.
Tal i com vam denunciar en roda de premsa, tot i les contínues resolucions judicials que avalen la publicació de sous de personal fora de conveni de TMB la direcció s’ha negat sistemàticament a fer-ho. Preguntarem a la comissió per quins motius no s’han publicat aquests sous, i quines accions es pensen emprendre per a que així es faci.
Finalment preguntarem pels projectes de remodelació de les Feixes.